BRAND NEW

Fast fashion (het consumeren van kleding op niet-duurzame wijze), is een grote, aanwezige factor wanneer we het hebben over milieuvervuiling.
Veel jonge mensen zoeken een alternatief voor hun consumptiepatroon, echter zijn deze niet toereikend.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat jongeren kritisch gebruik maken van hun kledingkast, op een manier die aansluit bij hun wants en needs.

01

ONDERZOEK

Door een dialoog te starten met mijn doelgroep, kwam ik er achter dat veel jongeren een behoefte hebben om op een duurzame manier kleding te consumeren. Echter, tot op heden was er nog geen toegankelijke manier om dit te bewerkstelligen. Aan mij de ontwerpuitdaging: hoe bied je jongeren een manier om op speelse, duurzame manier met hun kleding om te gaan.

02

OPZET

Door verschillende ideeën en concepten te itereren, ben ik uiteindelijk tot een concept gekomen waar jongeren gestimuleerd worden om kritisch naar hun kledingkast te kijken, en om samen met Brand New de ‘oude’ kleding nieuw leven in te blazen.

03

METHODES

Door verschillende ontwerpmethodes toe te passen, ben ik tot een waardevol geheel gekomen.

04

EXPO

Mijn uiteindelijke resultaten heb gepresenteerd tijdens de expo van onze minor; Innovative Design for One Billion People. Zo heb ik kunnen meten of mijn concept levensvatbaar was.

05

FUTURE FLUX

Tijdens Future Flux Festival heb ik Brand New gepresenteerd aan ~2000 bezoekers, en samen met hen kledingstukken nieuw leven ingeblazen.